Upadek biura podróży. Jak dochodzić odszkodowania?

Turysta, który wykupił wycieczkę w bankrutującym biurze podróży może domagać się odszkodowania za zmarnowane wakacje. 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami firmy działające w branży turystycznej muszą być wpisane do ewidencji i mieć gwarancję bankową lub polisę ubezpieczeniową. To one gwarantują zwrot pieniędzy dla tych, którzy wpłacili pieniądze na wyjazdy, jak również powrót do kraju turystów, których upadek biura zastał podczas wycieczki. Zgodę na funkcjonowanie touroperatora wydaje urząd marszałkowski, który bada zabezpieczenia finansowe. A w przypadku upadłości biura zajmuje się sprowadzeniem turystów zza granicy oraz wypłatą odszkodowań z puli gwarancji finansowych. Wypłata odszkodowań zwykle trwa do roku – wynika z doświadczeń ekspertów UOKiK-u.

Autor

admin

Nazywam się Dominik Marchewka jestem Doktorantem prawa oraz Adwokatem, Mediatorem, Trenerem Biznesu oraz specjalistą antywindykacji i prawa rodzinnego. Uwielbiam sprawy karne - broniąc klientów. Jako Adwokat kontynuując wielopokoleniową tradycję rodzinną. W trakcie studiów poszerzałem swoją wiedzę prawniczą byłem wiceprezesem studenckiej poradni prawnej oraz koordynatorem sekcji cywilnej Moje zainteresowania obejmują: prawo cywilne, rodzinne, opiekuńcze i europejskie prawo cywilne. W wolnych chwilach: podróżuje, czytam książki kryminalne, majsterkuje w garażu, biegam